Kulinarnie

wieloskładnikowe śniadanie

12 sierpnia 2014

Dobrze, żeby dieta śniadaniowa każdego z nas była pełnowartościowa. Śniadanie to przecież najważniejszy posiłek w ciągu dnia! Zapewne Ci, spieszący się rankiem do pracy, z trudem na przykład zalewają płatki mlekiem, tylko żeby coś wrzucić na brzuch! Gratuluję tego przyzwyczajenia!

Przypomniałam sobie właśnie siebie. Kiedy wychodząc rano do pracy nie jadłam czasem nic, albo piłam samą kawę przegryzając gdzieś w pośpiechu chleb z dżemem, malując przy tym sobie oko w łazience – Śniadaniom w łazience mówimy nie, nie, nie!!!

Teraz kiedy jestem w ciąży- rozpieszczam się i tłumaczę, że jak przyjdzie dziecko, też w pośpiechu zapomnę o sobie. Dlatego serwuję teraz wyczerpujące śniadania.

Dziś pełnowartościowy posiłek składający się z:

Awokado: źródło witamin: B, E, K, działa przeciwzapalnie, kontroluje poziom cukru we krwi, wzmacnia ściany tętnic, obniża cholesterol, zawiera kwas foliowy dzięki niemu rzadziej zapada się na udar oraz zmniejsza ryzyko wad wrodzonych, wad serca, zawałów serca, zawiera błonnik, który pomaga czuć się dłużej sytym oraz oczyszcza układ pokarmowy.

Rukola: zawiera cenne witaminy i minerały: wapń, wit. A, C, K co powoduje zwiększenie odporności, zapobiega anemii i osłabieniom, chroni przed nowotworami, działa bakteriobójczo.

Oliwa z oliwek: chroni przed chorobami krążenia, chorobą nadciśnieniową, przed astmą, zawiera witaminy A, E, D.

Jaja: to jedyny produkt spożywczy, który zawiera wszystkie aminokwasy egzogenne, czyli te których organizm człowieka nie wytwarza samodzielnie. Obniża cholesterol- jest źródłem kwasów omega-3.

Nie będę pisać o reszce składników mojego śniadania, żeby nie zanudzać. Ale do takiego posiłku przygotujcie sobie oprócz tych opisanych wyżej jeszcze:

oliwki, pomidora, bułki lub bagietkę, ser żółty, ząbek czosnku, mozzarelle, wędlinę, sól i pieprz do smaku.

Z jajek robimy jajecznicę. Ja zawszę smażę jajka na maśle.

Jak zrobić pastę z awokado:

Awokado obieramy ze skórki i kroimy wedle uznania, wrzucamy garść świeżej rukoli, garść oliwek, trochę sera żółtego- wedle uznania, ząbek czosnku, sól i pierz do smaku. Wszystko blendujemy na papkę.

Bułeczki wypełnione wędliną, pastą z awokado, serem mozzarella, pomidorem -wkładam na kilka minut do piekarnika.

Jajecznice podaję osobno.

IMG_1471

IMG_1472

IMG_1474

IMG_1481

IMG_1482

IMG_1485

IMG_1489

IMG_1492

IMG_1497

IMG_1499

IMG_1508

IMG_1517

 

Do picia polecam – lemoniadę 🙂

Smacznego!!!

You Might Also Like

5 komentarzy

  • Odpowiedz ModeLoverin 12 sierpnia 2014

    przepysznie wygląda, ale to prawda, przewaznie brak nam czasu na tego typu śniadania 🙂

  • Odpowiedz Jaga 13 sierpnia 2014

    Często jadam awokado ale solo, takiej pasty jeszcze nie próbowałam. Żal nie zrobic

  • Odpowiedz www.meandmyspace.pl 14 sierpnia 2014

    super śniadanko 🙂 ja zawsze jadam w biegu ale na niedzielne śniadanko idealne

  • Odpowiedz Kassia 2 września 2014

    uwielbiam awokado!
    dodaję ję do wszelakich sałatek i kanapek 😀
    takiej pasty jeszcze nie kosztowałam
    spróbuję sobie

  • Odpowiedz julcia 11 grudnia 2014

    z awokado wszystko smakuje lepiej :]

  • Odpowiedz