Kulinarnie STYL ŻYCIA

5 najczęściej popełnianych błędów w kuchni

29 lutego 2016

DSC_0815

Chcemy, aby nasze potrawy były zawsze smaczne i zdrowe. Niekiedy niestety pewne czynności kulinarne wykonujemy mechaniczne, tym samym popełniając ciągle te same błędy. A może by zmienić nawyki i zacząć nowe, lepsze przyzwyczajenia? To moje propozycje:

Deska do krojenia.

Nawet jeśli mamy ich kilka, warto zrobić selekcję i wybrać deskę odpowiednio do danych produktów. I tu uwaga! Drewniana deska absolutnie nie nadaje się krojenia mięs i surowych ryb. Te zawierają czasem szkodliwe pasożyty lub bakterie, dlatego ważne, aby unikać krojenia z innymi produktami. Do mięs najlepiej nadaje się szklana bądź plastykowa deska. Nie wciąga ona soków z mięsa i jest łatwa do umycia.

Nieznajomość piekarnika.

Niektóre potrawy wymagają grillowania, inne pieczenia. W przepisie mamy dokładnie określoną temperaturę pieczenia oraz jej czas. Ale kiedy posiadamy np. dość postarzały sprzęt bez funkcji termoobiegu należy założyć, że dane ciasto zamiast 180 stopni powinno się piec w wyższej temperaturze. Ważne, aby czytać instrukcję obsługi piekarnika oraz obserwując piekące się dania.

Nieczytanie przepisów.

O ile sałatka wyjdzie zawsze wspaniała jeśli przesadzimy z ilością pomidorów, to ciasto z dodatkową szklanką mąki już nie. Często dodajemy mąkę bądź jajka z pośpiechu, z przyzwyczajenia, robimy coś ciasto myśląc o płaceniu rachunków. Rezultatem jest nasza zagadka – jakim cudem wyszedł nam zakalec lub twarde babeczki. Dokładnie licz łyżki mąki, czy wbite żółtka z jajek. Są pewne ułatwienia w przepisach (dla tych którzy nie mają miarki w domu) np. szklanka cukru. Wiadomo, że szklanka, szklane nie równa i dlatego jednak należy wyposażyć się w miarkę, ponieważ szklanka w przepisie to 250 ml.

Niezdrowe i niesprawdzone produkty.

Tutaj przytoczę jeden przykład. Jak do cholery ma mi smakować rosół do którego wrzucono 1 udko z kurczaka, marchewkę, pietruszkę i kostkę rosołową? Zawsze ją wyczuję. Dlatego jeśli chcesz już coś ugotować to zrób to z dokładnością i poświęceniem. Dodaj więc dużo mięska, najlepiej 2 rodzaje oraz dużo warzyw. Wyjdzie Ci to na zdrowie.

Nadmierne obieranie owoców i warzyw. 

Pod skórką jabłka znajduje się najwięcej witamin! To samo tyczy się innych owoców i warzyw. Trudno wyobrazić sobie zjedzenie banana ze skórką albo pomarańcze. Do tego nie zachęcam. Ale są owoce lub warzywa np. świeża marchewka albo pomidor, które wystarczy tylko umyć i zjeść. Nie zdajemy sobie sprawy ile witamin wyrzucamy do kosza. Starajmy się więc jak najczęściej spożywać i gotować je bez skórki. Dbajmy o to, aby spożywane warzywa i owoce były ze sprawdzonych źródeł i nie były pryskane. My będziemy zdrowsi, a przygotowywane dania- intensywniejszy smak.

Opublikowanie tego postu zajęło mi – matce sporo bezcennego czasu, więc jeśli podobał Ci się ten wpis będę wdzięczna za komentarz i like na facebooku<klik>  oraz Instagramie<klik> 🙂 dziękuję :*

You Might Also Like

7 Komentarze

  • Odpowiedz Łucja 29 lutego 2016

    Co to piekłaś ??

  • Odpowiedz eni 1 marca 2016

    Najważniejsze to zdrowe potrawy, mistrzem kuchni nie jestem więc i rzadko gotuję, ale staram się jeść świeże warzywa i owoce, czasem wrzucę coś na parę.

  • Odpowiedz /hh 1 marca 2016

    Z tą nieznajomością piekarnika się zgadzam! Kiedyś piekłam bułki drożdżowe i wyszły tragiczne , tylko dlatego że nie chciało mi się szukać instrukcji. Potem się zorientowałam jak już było po fakcie, każdy piekarnik inny, zwłaszcza jak przechodzi się ze staroci na new 😉

  • Odpowiedz Monika K. 1 marca 2016

    Z deską nie słyszałam, dzięki – przyda się !

  • Odpowiedz Aga 2 marca 2016

    Szkoda ze wszytskie owoce i warzywa to pestycydy ktre niestety trzba obierac ze skórką 🙁

    • Odpowiedz madagene 6 marca 2016

      Dlatego najlepiej mieć swoje, albo ze sprawdzonego źródła. 🙁

  • Odpowiedz xxxxxannnna 2 marca 2016

    To samo tyczy się rosoły na samej vegecie, bo z nią smakuje lepiej ;p

  • Odpowiedz